دومین جشنواره استانی حضرت علی اکبر(ع) در یزد برگزار شد


یزدفردا "دومین جشنواره استانی حضرت علی اکبر(ع) با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان یزد ، استاندار و جمعی از معاونین، برخی از مسئولین دستگاه های اجرایی مرتبط با امور جوانان و هم چنین دبیران بخش های مختلف جشنواره جوان ملی ایرانی در محل سالن جعیت هلال احمر این استان برگزار شد.
به نقل از روابط عمومی سازمان جوانان ؛ سرپرست سازمان جوانان استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره سومین شهید محراب، حضرت آیت الله صدوقی و هم چنین شهید محمد منتظرقائم هدف از برگزاری این جشنواره را تجلیل و تکریم عملی از نخبگان جوان، تقویت هویت ایرانی اسلامی و تقویت روحیه اعتماد به نفس وخود باوری در جوانان دانست.
وی با تاکید براین که در این دولت به طور خاص به جوانان توجه شده است افزود: خوشبختانه در استان یزد متولیان امر جوانان با جدیت هرچه تمام تر مسائل مربوط به جوانان را رصد کرده و برنامه های راهبردی وکاربردی خود را برای ایجاد بستر لازم به منظور بروز شکوفایی استعدادهای جوانان استان به کار گرفته اند.
"محمد حسین پارساییان" تاکید کرد: این اقدامات به گونه ای بوده است که در سال گذشته استاندار یزد در بحث حمایت از جوانان جز سه استاندار برتر در کشور انتخاب شد.
سرپرست سازمان جوانان استان یزد در ادامه اظهار داشت: نخستين جشنواره حضرت علي اكبر (ع) در سال 87 در دو سطح استاني و ملي و در 11 بخش برگزار شد، در سال اول برگزاري جشنواره از 33 نفر در سطح استانی تجليل شد و 5 نفر به مرحله ملي راه يافتند که 1 نفر از این جمع به عنوان كشاورز جوان و چهره ملي شناخته شد.
وی با اشاره به اينكه در جشنواره دوم حضرت علي اكبر (ع) 263 پرونده در دبیرخانه جشنواره ها تشكيل شد افزود: اين پرونده‌ها شامل 44 جوان مخترع و مبتكر، 15 جوان كارآفرين، 37 جوان علمي و دانشگاهي، 43 جوان فرهنگي و هنري، 8 جوان كشاورز و روستايي، 15 طلبه و مبلغ، 7 جوان داراي توانايي‌هاي خاص، 38 جوان فعال اجتماعي، 14 كارگر و صنعتگرجوان، 11 جوان سرپرست خانوار، 10 جوان سرباز، 5 مدير جوان، 10 جوان ورزشكار، 3 جوان ايراني خارج از كشور و 3 شهيد جوان بوده است.
" محمد حسین پارساییان" ادامه داد: از ميان گروه‌هاي ياد شده 4 جوان مخترع و مبتكر، 1 جوان كارآفرين، 3 جوان علمي و دانشگاهي، 7 جوان فرهنگي و هنري، 1 جوان كشاورز و روستايي، 1طلبه و مبلغ، 1 جوان داراي توانايي‌هاي خاص، 5 فعال اجتماعي، 1 كارگر و صنعتگر، 1 مدير جوان، 2 جوان ورزشكار، 1 جوان ايراني خارج از كشور و 1 شهيد جوان انتخاب شده اند.
سرپرست سازمان جوانان استان یزد در پایان اظهار داشت: پرونده های افراد برگزیده در این جشنواره پس از تکمیل نهایی به دبیرخانه جشنواره ملی جوان ایرانی ارسال خواهد شد.
گفتنی است در پایان دومین جشنواره استانی حضرت علی اکبر(ع) از 29 جوان برگزیده استان یزد تجلیل شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا